Van uitstel komt afstel

21 maart 2014 - Port Elizabeth, Zuid-Afrika

Daar ben ik dan weer, even om te laten weten dat ik nog leef! Inmiddels zit ik hier alweer 7 weken. 7 weken die heel erg snel voorbij zijn gegaan en wat mij betreft mag het wel iets langzamer gaan.

Ik merk dat ik het steeds moeilijker vind om te bedenken wat ik kan schrijven want alles begint en is al zo gewoontjes. Inmiddels heb ik mijn eerste echte autootje gekocht! Jaja in Zuid-Afrika. Ik deel hem met 3 andere meiden. Het is een opel corsa en wij hebben hem de naam Sugar gegeven. Over het links rijden en aan de andere kant van de auto instappen denk ik al niet meer overna.

Inmiddels is de groep aardig groot geworden, we zijn namelijk op het moment met zo een 15 vrijwilligers en stagiaires. Het eerste afscheid is alweer genomen en de komende weken zullen er meerdere volgen helaas. Daar zullen er natuurlijk ook weer nieuwe voor in de plaats komen.

De afgelopen weekenden, dan bedoel ik sinds de laatste keer dat ik geschreven heb, hebben we voornamelijk rustig aan gedaan. Beetje naar het strand gaan, beetje rond toeren, braaien etc. Ik merk dan ook zo gestrest ik af en toe kan zijn in Nederland zo relaxed ben ik hier. Alles went zou ik dan ook maar concluderen.

Op stage ben ik inmiddels ook druk bezig. Ik ben samen met Marleen verantwoordelijk voor de organisatie van een 50 jarig jubileum van een bedrijf, daar komt nog best veel bij kijken en is zeker een uitdaging. Toch word ik hier weer met mijn neus op de feiten gedrukt en merk ik toch dat ik initiatief nemen toch best wel lastig vind. Maar ach ja daar zijn stages voor; om te leren en vervolgens er ook wat mee te doen.

Enkele weken geleden was Gita jarig en voor haar verjaardag hadden we haar abseilen in Hogsback gegeven. Afgelopen weekend was het dan zo ver en met een groep van 12 zijn we richting Hogsback gereden, ongeveer een rit van drie uur. En wat blijkt, dit weekend was het niet mogelijk om te abseilen want er was te veel water! Gelukkig is de natuur ontzettend mooi en groen en totaal anders dan Port Elizabeth. Op zaterdag hebben we met ze allen een hike gemaakt van 3,5 uur. Stom genoeg was ik mijn bergschoenen vergeten.... Echt weer zo een Linda actie. Vervolgens zijn we op zondag met een groep van 7 gaan mountainbiken onder het motto yesss eindelijk weer fietsen! Nog geen 500 meter onderweg en de eerste valpartij vond al plaats. Dat beloofde wat voor de rest van de toer.. Uiteindelijk waren er 2 van de 7 die niks mankeerde of overkomen was. Dit rit bestond uit: gebroken ketting, ketting in de knoop, lekke band, trapper kapot, een lege verbanddoos aangezien Marleen en ik meerdere keren gevallen zijn. Maar al met al hebben we ontzettend veel lol gehad en was het allemaal de moeite waard.

Op het moment dat ik dit schrijf is het vrijdag, een public holiday wat betekent dat wij vandaag vrij zijn, lekker lang weekend dus. Het is erg stil hier aangezien 5 meiden en 1 van de jongens naar Kaapstad zijn en 2 andere jongens in de rimboe zitten in Baviaanskloof. Vanavond gaan we met de overige 6 achterblijvers in de townships slapen en morgen naar een festival.

Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend!